Papinpuku ei istu mulle. Piste. Syy: liian suuret ryntäät. Asetitpa papinpaidan päälle minkä tahansa vaatekappaleen, paita jää pussittamaan ikävästi sokeripalan alta. Kellukkeet ovat eri kokoa muun kropan kanssa, joten mun papinpaita on aivan liian iso, paitsi rinnan ympäriltä... Kadehdin lättärintaisia naispappeja, joille paita istuu täydellisesti. Minä näytän poikkeuksetta epäsiistiltä. Sitä paitsi musta jakkupuku mustalla paidalla imee meikäläisestä kaiken värin. En tykkää... Älkääkä edes päästäkö mua aloittamaan naispapin juhla-asusta! Koko asun ainoa tarkoitus on kätkeä papista naisellisuus. Ymmärrän, ettei papin tarvi tihkua seksiä seurakuntalaisia tavatessaan, mutta saisiko se näyttää edes siedettävältä masentavan sijaan?

Olen hajoillut Facebookissa asian tiimoilta useasti. Ensin takin osalta. Papillahan on siis oltava musta takki, talvella arkkuhautauksissa täytyy näyttäytyä ulkotamineissa. Minä en viitsisi sijoittaa hirveästi takkiin, josta en muuten välitä. Musta on tylsä myös takin värinä. Onneksi sen ongelman sain ratkaistua melko edullisesti; MicMac tarjosi nuorekkaan ja ihan kivan duffelin hintaan 14,90€!

Nyt sitten kipuilen tuon vaatetuksen kanssa muuten. Se nyt on selvää, että hautajaisiin ja kasteisiin laitan perus jakkupuvun päälle, vaikka paita ei istu sinne jakunkaan alle ja musta on tylsä. Mutta se on virallinen. Mutta sitten arkipäivinä vaikka omaisia tavatessa ei viitsisi aina verhoutua kaulasta varpaisiin mustaan. Papinpaita pitää kuitenkin olla, jotta papiksi tunnistaa... Eli mitä sen kanssa?

Tämän aamun ratkaisu näytti tältä:

Yhdistin mun lempparihousut (vähän käärittynä tietenkin) pallosukkiksiin ja lisäsin vähän korkoa. Väriä hain lohenpunaisesta Gina Tricot'n neuleesta. Papinpaidassani on pitkät hihat, joten ne käärin neuleen hihojen päälle.

Ihan tyytyväinen en asuun ollut, joten ajattelin etsiä väriä myös alueen kaupoista...

H&M:llä yritin parittaa papinpaidan oranssihtavanpunaiseen jakkuun.

Hockey Night... ei hyvä! Ja oisko asteen liian pieni jakku, kun kirraa napin kohdalta...? :D

Seppälän naimakauppa oli ehkä papinpaidalle epäedullisin. Se pusittaa enemmän kuin koskaan!:

Sininen villatakki saattaa silti löytää tiensä mun vaatekaappiini muihin tarkoituksiin...

Vero Modasta löysin aivan ihanaaaaan vihreän pikkutakin. Sen yhdistäminen papinpukuun ei kuitenkaan mieltä ylentänyt:

Mutta näihin yhdistettynäpä se toimii täydellisesti!!!:

Cometh payday, this look is mine! I'm in löööööv! <3

Eli sinne unohtui virka-asun tuunaus. Lisään väriä elämääni vapaa-ajalla! (jota tosin on harmillisen harvoin...)